пʼятниця, 8 травня 2020 р.

Інтернет-семінар "Технології формування особистості вчителя нової формації в умовах Нової української школи"


Я кажу вам: без прагнення до наукової роботи
вчитель елементарної школи неминуче
підпадає під владу трьох педагогічних демонів:
механічності, рутинності, банальності.
Він дерев’яніє, кам’яніє, опускається.
А. Дістервег


Сьогодні чимало розмов ведеться про формування особистості вчителя, зміну його ролі в суспільстві. Відповідно до Концепції Нової української школи, сучасний учитель має бути коучем, тьютором, фасилітатором, модератором тощо. Проте, він обов’язково має бути досвідченим та компетентним.

Мета: пошук найбільш ефективних технологій формування особистості вчителя в умовах НУШ.

      Завдання:
     -  підвищити рівень знань про нової ролі в організації навчання педагогів;
          -      ознайомити із ефективними технологіями формування особистості вчителя нової формації;
-  допомогти усвідомити роль керівника в професійному зростанні педагогів закладу;
- спонукати керівників до професійного й особистісного самовдосконалення.

Учасники: директори, заступники директорів з навчально-виховної роботи закладів загальної середньої освіти

Термін проведення: 1 засідання

Вам потрібно зареєструватися за посиланням 

Прослухайте поезію Ліни Василівни Костенко, українського класика.



Так просто сказано про складне. Є над чим замислитись… Проте нам, педагогам, сумувати не можна. Занадто багато від кожного із нас залежить. Особливо сьогодні, у час змін.

Вам, як керівникам закладів освіти, щодня потрібно оперувати термінами із Закону України «Про освіту» та Концепції Нової української школи. Ваше завдання:  поєднати терміни та їх визначення.


    Модель сучасного вчителя передбачає готовність до застосування нових ідей, здатність постійно навчатися, бути у постійному творчому пошуку. Ці якості формуються щоденно. Учителям сьогодні не достатньо бути на уроці та поза ним актором, режисером, діловодом, диригентом, дипломатом, психологом, новатором і компетентним фахівцем. Яким має бути вчитель нової формації Ви дізнаєтеся, коли переглянете відеоролик.



Виконайте наступне завдання.




Методична робота закладу загальної середньої освіти повинна забезпечувати професійний розвиток педагогів Нової української школи, здійснювати супровід освітніх інновацій і сприяти розвитку освіти загалом. Організаторами методичної роботи в закладі є директор, заступник директора з навчально-виховної роботи. Вони не лише генератори ідей, а й лідери, менеджери, які беруть найактивнішу участь у розробленні, апробації, упровадженні освітніх інновацій. Векторність та адресну спрямованість науково-методичного супроводу визначають індивідуальні запити, потреби, мотивації педагогів, їхні професійні можливості. Реалізація науково-методичного супроводу здійснюється за новітніми функціями.
Виконайте наступне завдання.


Тепер розглянемо деякі із цих функцій.  https://naurok.com.ua/test/funkci-naukovo-metodichnogo-suprovodu-406564/flashcard

Сьогодні конкурентоспроможний вчитель повинен не просто вчити, він повинен формувати духовно інтелектуальну творчу особистість, яка успішно засвоює ціннісний досвід поколінь і при цьому виробляє свій власний досвід діяльності, творчості, спілкування. 
         Головними технологіями формування сучасного вчителя є: 

- технологія саморозвитку, самовдосконалення, самореалізації, підвищення професійно – фахового та індивідуально – особистісного рівня впродовж всієї педагогічної діяльності та всього життя;
- технологія методичної мобільності і оновленого способу мислення;
технологія системного застосування компетентнісних, особистісно зорієнтованих технологій в освітньому процесі;
технологія інноваційності та вміння адаптуватися у сучасному освітньому просторі;
технологія критичного мислення;
-технологія формування системи цінностей з урахуванням особистих запитів, норм ситуації та естетичних уподобань для формування духовно – ціннісних орієнтацій учнів.
 Виконавши завдання, ви ознайомитеся із цими технологіями.


Сьогодні ключовою ознакою системи методичної роботи з педагогічними кадрами має бути принцип не «Навички про всяк випадок» (just in case), а принцип «Навички вчасно (за потребою)» (just in time).
Як засвідчує світова практика, для досягнення ефективності, гнучкості та своєчасності найбільш дієвим є корпоративне навчання кадрів. Пріоритетом такого навчання є не отримання великого обсягу «найкращих знань», а набуття актуальних знань, умінь і навичок для підвищення ефективності діяльності школи.
Найпоширенішими методами корпоративного навчання є баддінг, шедоуінг, менторство, тьюторство, коучінг, секондмент, фідбек й інші. Деякі слова нам відомі, деякі нові. Давайте спробуємо з’ясувати, що ж вони означають.


Педагог має постійно професійно вдосконалюватися та актуалізувати фахові знання, уміння й навички. Щоб відповідати цій вимозі, необхідна безперервна професійна освіта. Зверніть увагу на те, що коли Ви організовуєте методичні заходи для педагогів, враховуйте набутий ними досвід, а також те, що вони й самі дбають про свій розвиток. Тож не обмежуйтеся традиційними методами і формами методичної роботи, а обирайте ті, що стимулюватимуть кожного активно працювати.

Фасилітація (англ. facilitate — полегшувати, сприяти) — стиль спілкування, спрямований полегшувати співпрацю під час спільної діяльності; ненав’язлива допомога групі чи окремій людині в пошуках способів виявити та розв’язати проблеми, налагодити комунікативну взаємодію між суб’єктами діяльності. 

Метод панельної дискусії подібний до формату круглого столу. Але, на відміну від круглого столу, де висловлюються всі учасники, у форматі панельної дискусії виступають кілька експертів. 

Воркшоп (англ. workshop — майстерня) — інтерактивний захід, який використовують нарівні з семінарами, курсами, практикумами.

Метод модерації — один із метаметодів, елементи якого можна використовувати в інших формах і методах організації цілісного освітнього процесу.

Вдало спланована і проведена методична робота завжди потребує значних зусиль і плідної співпраці адміністрації і вчителів. Стосовно цього одна давня притча.
У середні віки у французькому місті Шарті будували собор. Якось трьох тачечників, які виконували однакову роботу - перевозили камінь, запитали:
- Слухайте, друзі, що ви робите?
Перший робітник похмуро глянув і роздратовано відповів: «Тобі що, повилазило? Не бачиш – камінь тягаю на майданчик, хай йому ґрець!»
  Другий спокійно сказав: «Що я роблю? Заробляю на кусень хліба для своєї родини».
А третій розігнувся, витер спітніле чоло, усміхнувся і з гордістю сказав: «Я будую Шартський собор!»
Ідея цієї притчі актуальна й нині: праця не лише нестерпний тягар чи засіб для матеріального забезпечення, а й – найперше – джерело творчості й щастя.
Це перший крок до впровадження дистанційного навчання для педагогів. Ваші побажання та зауваження пишіть в коментарях!

3 коментарі:

  1. Дякую за позитивну педагогічну мотивацію! Знайомство із функціями науково-методичного супроводу, головними технологіями формування сучасного вчителя та ефективними методами корпоративної роботи в умовах інтернет-семінару - оптимальний шлях до професійного самовдосконалення.

    ВідповістиВидалити
  2. Цікава і пізнавальна форма самовдосконалення!Дякую!

    ВідповістиВидалити
  3. Цікава і пізнавальна форма самовдосконалення!Дякую!

    ВідповістиВидалити