пʼятниця, 29 травня 2020 р.

Інтернет-семінар «Формування ключових компетентностей через впровадження формувального оцінювання в початковій школі»


Кожна дитина неповторна, наділена від природи унікальними здібностями, талантами та можливостями. Місія Нової школи – допомогти розкрити та розвинути здібності, таланти і можливості кожної дитини на основі партнерства між учителем, учнем і батьками.
«Нова школа: простір освітніх можливостей, 2016»



Мета: пошук найбільш ефективних технік, що сприяють підвищенню компетентності педагога в умовах НУШ.

Завдання:
-      підвищити рівень знань про нові ролі в організації навчання педагогів;
-      допомогти усвідомити роль формування ключових компетентностей;
-      спонукати впроваджувати формувальне оцінювання в 1–2 класах.

Учасники: учителі 1–2 класів.

Ключові поняття:
-         компетентність;
-         формувальне оцінювання;
-         навчальні цілі;
-         техніки оцінювання.

Якщо Вам цікава тема формувального оцінювання і Ви бажаєте стати  учасником семінару, запрошую переглянути відео про хмаринку  і  лелеку, що приносить дітей у наш світ і визначити для себе, якою  приходить дитина у наш світ.


Якою має стати дитина, щоб бути успішною протягом першого року навчання в школі? Виконавши завдання, зверніть увагу на ключове словосполучення. 

У Концепції Нової української школи задекларовано зміни підходів до оцінювання результатів навчання. Одним із таких підходів є формувальне оцінювання, яке створює можливість учителю відслідковувати процес просування учня до навчальних цілей і вчасно вносити корективи в навчальний процес. Для учня ж формувальне оцінювання слугує рекомендацією до дії, а не педагогічним вироком.

Виконайте наступне завдання, проте пам’ятайте про ключове словосполучення.

Для виконання наступного завдання опрацюйте статтю «Постановка цілей уроку. Таксономія Б. Блума» з посібника О. Фідкевич «Нова українська школа: теорія і практика формувального  оцінювання у 1–2 класах закладів загальної середньої освіти» (видавництво «Генеза»). https://www.geneza.ua/product/824
Ознайомившись з матеріалами навчально-методичного посібника, установіть відповідність між діями учнів з  когнітивними цілями навчання. Пам’ятайте про ключове словосполучення.

Вироблення критеріїв оцінювання є невід’ємною частиною процесу формувального оцінювання, що пов’язує етап цілепокладання з етапом оцінювання результатів діяльності учнів у систему, яка спрямована на свідоме планування та об’єктивне оцінювання учнем своєї роботи впродовж певної теми. Виконавши наступне завдання, Ви дізнаєтеся про основні принципи вироблення критеріїв у процесі формувального оцінювання. Пам’ятайте про ключове словосполучення.
Для виконання наступного завдання перегляньте презентацію про формувальне оцінювання за посиланням:

 На спільній презентації проілюструйте використання однієї зі стратегій критичного мислення на етапі цілепокладання прикладом зі своєї практики.

Створення ефективного зворотнього зв’язку є не тільки обов’язковою умовою реалізації формувального оцінювання, а й підґрунтям успішного навчання учнів початкових класів у цілому. Щоб перевірити свій рівень компетентностей щодо впровадження в початковій школі формувального оцінювання, пропонуємо пройти тестування.


У коментарях прошу написати, як технологія порт фоліо корелює з принципами формувального оцінювання. 
Сподіваюсь, що ви відкрили для себе нові  аспекти формувального оцінювання, систематизували свої знання щодо різноманітних його технік. Бажаю всім успіхів!

Матеріали для опрацювання:




Немає коментарів:

Дописати коментар