Кожна дитина неповторна, наділена від природи унікальними
здібностями, талантами та можливостями. Місія Нової школи – допомогти розкрити
та розвинути здібності, таланти і можливості кожної дитини на основі
партнерства між учителем, учнем і батьками.
Мета: пошук найбільш
ефективних технік, що сприяють підвищенню компетентності педагога в умовах НУШ.
Завдання:
- підвищити рівень знань про нові ролі в організації навчання педагогів;
- допомогти усвідомити роль формування ключових компетентностей;
- спонукати впроваджувати формувальне оцінювання в 1–2 класах.
Учасники: учителі 1–2 класів.
Ключові поняття:
-
компетентність;
-
формувальне оцінювання;
-
навчальні цілі;
-
техніки оцінювання.
Якщо Вам цікава тема формувального оцінювання і Ви бажаєте стати учасником семінару, запрошую переглянути відео
про хмаринку і лелеку, що приносить дітей у наш світ і визначити
для себе, якою приходить дитина у наш
світ.
Якою має стати дитина, щоб бути успішною протягом першого року навчання в
школі? Виконавши завдання, зверніть увагу на ключове словосполучення.
У Концепції Нової української школи задекларовано зміни
підходів до оцінювання результатів навчання. Одним із таких підходів є
формувальне оцінювання, яке створює можливість учителю відслідковувати процес
просування учня до навчальних цілей і вчасно вносити корективи в навчальний
процес. Для учня ж формувальне оцінювання
слугує рекомендацією до дії, а не педагогічним вироком.
Виконайте наступне завдання, проте пам’ятайте
про ключове словосполучення.
Для виконання наступного завдання опрацюйте статтю «Постановка
цілей уроку. Таксономія Б. Блума» з посібника О. Фідкевич «Нова українська
школа: теорія і практика формувального оцінювання
у 1–2 класах закладів загальної середньої освіти» (видавництво «Генеза»). https://www.geneza.ua/product/824
Ознайомившись з матеріалами навчально-методичного
посібника, установіть відповідність між діями учнів з когнітивними цілями навчання. Пам’ятайте про
ключове словосполучення.
Вироблення критеріїв оцінювання є невід’ємною частиною процесу
формувального оцінювання, що пов’язує етап цілепокладання з етапом оцінювання
результатів діяльності учнів у систему, яка спрямована на свідоме планування та
об’єктивне оцінювання учнем своєї роботи впродовж певної теми. Виконавши
наступне завдання, Ви дізнаєтеся про основні принципи вироблення критеріїв у
процесі формувального оцінювання. Пам’ятайте про ключове словосполучення.
Для виконання наступного завдання перегляньте презентацію про формувальне
оцінювання за посиланням:
На спільній презентації проілюструйте використання однієї зі стратегій
критичного мислення на етапі цілепокладання прикладом зі своєї практики.
Створення ефективного зворотнього зв’язку є не тільки обов’язковою умовою
реалізації формувального оцінювання, а й підґрунтям успішного навчання учнів
початкових класів у цілому. Щоб перевірити свій рівень компетентностей щодо
впровадження в початковій школі формувального оцінювання, пропонуємо пройти
тестування.
У коментарях прошу написати, як технологія порт фоліо корелює з принципами
формувального оцінювання.
Сподіваюсь, що ви відкрили для себе нові аспекти формувального оцінювання,
систематизували свої знання щодо різноманітних його технік. Бажаю всім успіхів!
Матеріали для опрацювання:
Немає коментарів:
Дописати коментар